esmaspäev, september 22, 2008

Igaühel oma õnn


Eelmisel nädalal rääkisime palju kodust, perest ja õnnest. Kirjutasime jutukese "Igaühel oma õnn". Jutukese kirjutamine nõuab süvenemist ja kannatlikkust. Tuletasime ka meelde, millistest osadest jutuke koosneb. Väga oluline on meeles pidada pealkirja. Poiste loal avaldan mõned neist meie ajaveebis.
Markus:
Kõikidel on erinev õnn, arvan mina. Mõnel läheb hästi, ta on õnnelik. Mõnel halvasti ja ta on õnnetu. Mina arvan, et sellist inimest, kes pole kordagi õnnelik olnud, ei ole olemas. Õnnetunne on sama tunne nagu rõõmutunne.
Mina olen väga õnnelik laps. Ma ei saa päris kõike, mida tahaksin, aga peaaegu. Aasta tagasi sain koerakutsika. Ma olen siiani oma koera üle metsikult õnnelik. Sünnipäevaks sain ma PSP ja ka see tegi mind õnnelikuks. Mul on väga õnnelik perekond. Ja ma olen õnnelik oma toreda isa üle ja ka toreda ema ja koera üle. Olen ka õnnelik oma veidi tüütu õe üle. Ma olen õnnelik oma sõprade üle, sest kui mul poleks mitte ühtegi sõpra, poleks ma üldse nii õnnelik, kui praegu.
Lõpetuseks ütlen vanasõna:"Igaüks on oma saatuse sepp". Kui sina ise oma saatust ei määra, siis pole su tulevik-saatus ka õnnelik.
Johannes:
Õnnelik inimene on hea, tark, tugev ja terve. Inimesel, kellel on õnne, veab alati. Näiteks tal on palju raha. Ma olen õnnelik, sest mul on lahe kodu, väga head sõbrad ja õiged targad vanemad. Minu sõpradega on nii lahe mängida. Tegelikult olen ma õnnelik ka siis, kui olen üksi ja saan arvutiga mängida. Ma olen väga õnnelik oma sünnipäeval ja jõulude ajal. Sünnipäeval tulevad kõik mu sõbrad kokku ja ma saan palju kingitusi ja jõuludel käivad päkapikud.
Igaühel oma õnn tähendab seda, et igal ühel on oma asjad, mis teda õnnelikuks teevad.
Rait:
Minu arust on õnn asi, mis juhtub siis, kui juhtub sinuga midagi toredat näiteks, kui sa leiad tänavalt 100 krooni või saad, mida oled tahtnud nagu näiteks mingi mänguasja või arvutimängu.
Minuga on juhtunud palju asju, mis on mulle rõõmu teinud. Näiteks siis, kui mul oli miskipärast paha tuju, oli mu emal mulle üllatus ja ma muutusin kohe õnnelikuks. Ma olen õnnelik siis, kui keegi teeb mulle üllatuse ja kui keegi kiidab mind.
Minu arust tähendab vanasõna "Igaühel oma õnn" seda, et igaühel on erinev õnn ja kellelgi pole see üks ja sama.
Joonas Jürgen:
Ammustest aegadest peale on inimesed küsinud teistelt ja iseendalt: "Mis on õnn?" või "Kas õnne on olemas?". Õnne üle on arutanud paljud filosoofid ja sellest mõeldakse isegi tänapäeval.
Igal inimesel on õnnest täiesti erinev arusaam. Õnnest on teatud arusaam ka loomadel. Hobuse õnn ei ole see, kui ta võidab pikamaajooksuvõistluse, see on ratsaniku õnn. Aga hobuse õnn on hoopis see, kui ta saab sületäie kaeru. Samamoodi ka teistel loomadel-inimestel, kes kellegi alluvuses on. Nende jaoks ei ole õnn see, kui nad ületavad mõne raske takistuse, vaid see, kui nad selle eest tasu saavad.
Osade inimeste jaoks piisab ka vähesest õnneks. Näiteks amišid on kõige õnnelikumad rahvus, aga nad elavad talumajades, kasutavad sõiduvahenditena hobuseid ja isegi elektrit neil pole. Mu vanaema ütleb, et selleks, et olla õnnelik on vaja kahte tervet kätt, kahte tervet jalga, silmi, mis näevad ja kõrvu, mis kuulevad.
Minule piisab praegu õnneks uuest ristsõnaraamatust, uuest Lego komplektist või sellest, kui ema ei kamanda. Aga, kui ma täiskasvanuks saan, siis on õnn ilmselt minu jaoks hoopis midagi muud.

Kommentaare ei ole: