neljapäev, aprill 10, 2008

MINU TERVIS




Inimeseõpetuses oleme mitu tundi arutlenud tervise eest hoolitsemise teemal. Eelmisel tunnil kirjutasid lapsed sellest, mida nad arvavad oma tervisest. Siit leiad sa hulgliselt põnevaid harjutsi, mis on koostatud ühe toreda Jäneda õpetaja poolt.
(Mats) Minu tervis on päris hea. Ma söön natuke kartulikrõpse, kui sünnipäeval olen ja seal on väga hea. Aga ma olen ise 4 korda ostnud, aga ma tean, et see ei ole kasulik. Hambaid pesen 2 korda päevas, aga liigun päris tihti, just sai jalgratas välja võetud. Mõnikord on mul paha tuju, aga see on kõige rohkem pool tundi. Rõõmus ma olen. Magan öösel 10 tundi. Söön 4 korda päevas, näksin kodus õuna või banaani. Looduses tahaksin rohkem olla ja rohkem jalgrattaga sõita.
(Kertu) Minu tervis on väga hea, sest ma jalutan palju metsas ja rabas. Ma pesen hambaid ja käsi, ma koristan tuba ja koridori. Ma vaatan väga harva telekat ja lähen peale trenni magama. Mõnikord söön ma liiga palju rämpstoitu. Aga ma saan sellest ruttu üle, muidu söön ma tervislikku toitu. Ma ei lähe peaaegu kunagi sõpradega tülli ja mul on kogu aeg rõõmus meel. Ma mõnikord olen liiga palju toas. Ja ma käin trennis.
(Karl) Ma arvan, et ma olen terve. Ma arvan, et see tuleb värskest õhust. Ka sellest, et ma käin sporti tegemas ja vaatamas. Eile käisin vaatamas korvpalli. Eile olin ka Munamäel ja Vallikäärus. Ma olen alati tahtnud sporti teha. Ma toitun natuke ebatervislikult, aga ma püüan seda parandada. Ma liigun päris tihti värskes õhus. Mu tuba ja õhkkond on väga puhas. Mul pole just kõige ilusamad hambad. Ma tahak seda väga väga muuta.
(Markus) Ma arvan, et see, mis mu tervist praegu kõige rohkem kahjustab, on kommid. Kuna ma elan maal, hingan ma sisse värsket õhku ning sellega mul probleemi pole. Kodu juures liigun ma väga palju. Ka ujumas käin palju. Hammastega mul viimasel ajal probleemi pole. Ma olen ka suur unimüts. Ka sõpradega saan ma hästi läbi.
(Elisabeth) Ma arvan, et mu tervis on enamasti korras, sest ma olen peaaegu iga päev õues ja sõidan rattaga ning saan värsket õhku. Ma peaks vähem komme sööma, sest muidu mu hambad lähevad katki. Mõnikord õues mängime sõpradega liikumismänge: lets, tukikas jne. Rõõmus meel on mul siis, kui ma mängin toredaid mänge, olen ringides ja olen sõpradega. Hambaid pesen ma mõnikordhomikuti kui ka õhtuti.
(Teresa) Ma pesen ambaid õhtuti ja mõnikord hommikuti, ma tean- iga hommik ja õhtu tuleb hambaid pesta. Minu kodu on üldiselt puhas ja oma tuba koristan ma üks või kaks korda nädalas. Saunas käin üks kord nädalas, aga duši all kolm korda nädalas. Ma söön üsnagi tervislikult, aga see läheb mul üsna tihti meelest ära ning seda ma peaksin muutma. Mõnikord olen ma tusases tujus, aga enamsti olen rõõmus. Talvel ma käin ka väljas, aga kevadel ja suvel olen rohkem väljas. Meil on maakodu Toris metsa sees. e elame maal suvel ja kuna siis on vaheaeg hüppan ma palju batuudil, aga kui kurk ära kuivab, siis ma joon vett. Ma käin ka sulgpallis ja seal peab palju jooksma, sinna võtan ma kaasa limpsi. Selle harjumuse ma peaksin unustama ja jooma trennis vett. Ma olen palju arvutis, see on paha. Komme söön tihti, aga peaks vähem kommi sööma.
(Lisenn) Mina elan linnast väljas. Olen praegu terve, ainult nohu on. Muid olen terve ja isegi, kui mul tõbi kallal, siis ainult nohu või köha. Ma peaksin tulevikus vähem õhtuti jooma. Mu tervisele ei ole hea magusad kommid ja joogid. Ma käin tihti jalutamas. Minu pere peseb end kolm korda nädalas ja hambaid peseme hommikul ja õhtul. Mul on ümberringi värske õhk. Ma söön tervislikku toitu. Olen väga hea tervise juures.
(Kristiine) Mina elan linnas. Kuid tahaksin tulevikus maale elama minna. Aga linnas on trennid ja kool. Maal aga värske õhk ja palju loomi. Sporti on tore teha, sest su keha saab tugevamaks ja keha terveneb. Mina pesen enda hambaid hommikul ja õhtul ning kui ma trennist tulen, siis puhkan pisut. Ma olen harva haige. Aga maal on värske õhk. Harva söön magusat. Minu arust on sport tore.

Kommentaare ei ole: