teisipäev, veebruar 06, 2007


Ma usun, et tänane päev oli kõigi laste jaoks põnev ja vajalik. Meil käisid külas Marika ja Silver oma koertega. Nimelt on meie tänased külalised haiguse tagajärjel pimedaks jäänud. Meie õpime loodusõpetuses erinevaid meeli ja tänasel kohtumisel saime kindlasti palju uut ja vajalikku teada nende inimeste maailmas, kes suhtlevad enamasti hääle abil. Arvutites on olemas hääleprogramm ja nii antakse kirja sisu edasi kuulmise kaudu. Tänapäeval on vaegnägijate jaoks ka raamatud enamasti cd plaatide peale loetud. Silver on ka pimedate jaoks välja mõeldud punktkirja õppinud ja võttis meile näitamiseks kaasa punktkirjas aabitsa. Silverile meeldibki väga palju lugeda. Marikale meeldib muusikat õppida- laulmist ja kitarrimängu. Väga suurteks abilisteks on neile koerad, kes on välja õpetatud ning väga halb on, kui inimesed neid tänavatel silitada või toita tahavad, sest see segab koerte tööd. Tänaval liikumiseks on pimedatel suureks abimeheks valge kepp. Ka meil on võimalik pimedaid tänaval abistada, öeldes neile bussipeatustes busside numbreis ja valgusfooridega ülekäiguradadel süttivad värve fooris. Pimedate jaoks on olemas ka signaalidega valgusfoorid, aga neid pole veel kõikides kohtades. Et hommikul mõlemad sokid ikka õiget värvi jalga saaksid, tuleb appi võtta üks huvitav apparaat, mis riideesemega kokkupuutumisel ütleb riietuse värvuse. Loodan, et meie klassi lapsed oskavad suhtuda pimedatesse heatahtlikult ja neile ka vajadusel abi pakkuda. Kuulsime külaliste käest, et nad on kohanud ka suhtumist, et mis sa ronid siia tänavale, istu parem kodus vakka. Kõikidel inimestel on õigus elada inimväärset elu ja nii nagu me eile ka eesti keele tunnis rääkisime, ei ole kõik inimesed ühesugused. Tänases eesti keele tunnis jätkasime toitudest ja söömisest rääkimist. Tunni alguses püüdsid lapsed pinginaabriga täita venn- diagrammi lemmiksöökide kohta. Kui esialgu oli kuulda väljendit "väk" mõne toidu kohta, siis tunni lõpuks oli selge, viisakas on öelda, et see pole minu lemmikstoit. Samuti püüdsime uurida üht menüüd ning vastata küsimustele. Homme püüame kõik ülesanded veel koos läbi arutada, sest mõni laps ei jõudnud täna selle tööga valmis. Kui lahendada vaid väga hästi selgeks saanud ülesandeid, siis nagu ei õpigi ju midagi. Igatahes oli täna tunda, et eilsest kutse uurimisest oli palju kasu ja lugemisest arusaamine muutub järjest lihtsamaks. Täna kiidan väga ilmeka lugemise eest Merlinit, Teresat, Elisabethi ja Merilit. Ilmekus kipub vahel ununema ja siis on lugemist palju igavam kuulata. Matemaatikas lahendasime jälle nuputamisülesandeid ning tuttavaks said juba veidi raskemad liitmistehted.
Meie tänased "pähklid"
1. Malle ütles, et tema venna vanus aastates on 10 võrra suurem suurimast ühekohalisest arvust. Kui vana on Malle vend?
2. Kaks sõpra läksid koos koolist koju. Igaühel üksikult kulus selleks tavaliselt 10 minutit. Kui palju aega kulus kahel poisil koos minnes?
3. Kolm poissi läks kooli. Teel tuli neile vastu 4 poissi ja 2 tüdrukut. Mitu poissi läks üldse kooli? (see oli täna lihtne, sest eile mõeldi hoolega kaasa)
4. Andresel oli 6 pähklit. Ta leidis veel 3 pähklit, aga vahepeal oli ta 5 pähklit ära söönud. Mitu pähklit oli Andresel nüüd?
5. Kui Ants seisis kaalul ühe jala peal, näitas kaal 20 kg. Kui palju näitab kaal, kui Ants ka teise jala kaalule asetab?
Tänaste puudujate (Marie, Brigitta)tarvis ka õppimine:
eesti keel: õp lk 38, tv harj 57, väikesest tv harj 30-32, 18
matem lk 44-46

Kommentaare ei ole: