esmaspäev, jaanuar 29, 2007


Vaatamata korralikule külmale õnnestus meie esimene uisutund väga hästi. Suured tänud Lisenni, Markuse, Kertu, Sigriti ja paljude paralleelklassi laste vanematele abi eest uiskude sidumisel ja liuväljal lapsi julgustades. Minu meelest on meie klassi lapsed suurepärased uisutajad. Usun, et nõustute minuga. Mõni laps sai alles esimest- teist korda uisud jalga, aga sõit sujus nagu oleks juba pikka aega harjutatud. Keegi ei virisenud, kõik lapsed andsid endast parima. See aga ongi ju elus kõige olulisem! Enne liuväljale minekut tegime ka tublisti mõttetööd. Eesti keeles õppisime nimede kirjutamist. Ega nimel ja nimetusel väga lihtne vahet teha polegi. Lapsed rääkisid sellest, kuidas neile nimed pandi. Väga olulist rolli mängisid vanemate ja vanavanemate nimed. Samuti teadis Karl kaaslastele rääkida, et vanasti kutsuti inimesi talu nime järgi. Eelmisel neljapäeval toimus meie klassis õpetajate koolitus ja üks kolleeg märkas seinal laste töid ning lausus, et meie klassi lastel on väga vahvad nimed. Matemaatikatunnis õppisime paaris- ja paaritut arvu. Uurisime pilti, kus jänkud tantsuõhtule minema hakkavad ning leidsime, et kõigile jänkutüdrukutele paarilist ei jätkugi. Arutlesime ka selle üle, kuidas tantsuõhtul partneri valik tavaliselt toimub. Pakuti, et tüdrukud valivad endale sobiva poisi. Tänapäeval toimub ka "daamide valikut", seega on nii tüdrukutel kui ka poistel valikuvõimalus olemas. Järjest enam pöörame rõhku iseseisvale töökorralduste lugemisele ja seejärel ülesande täitmisele. Tänases ülesandes tuli arvutada ja hiljem joonida vastuste hulgas alla paaritud arvud. Päris paljudele lastele tuli eraldi teist töökorraldust meelde tuletada, see jäi lihtsalt lugemata. "Paaritud arvud" oli küll uus teema, aga vihikus oli kõik olemas. Vihikut lehitseda aga ei raatsitud, mugavam on kohe õpetaja juurde abi paluma joosta. Tekstülesande puhul tekitab ikka veel raskusi vastuse vormistamine. Püüame homme tavalisest rohkem aega vastuste vormistamise peale kulutada. Ükskord peab see ikka selgeks saama, kus ta pääseb. Loodusõpetuses oli meil jätkuvalt jututeemaks MEELED. NÄGEMISE kordamiskes vaatasime multifilmi "Kaelkirjak ja prillid". Väga hea meel on selle üle, et meie klassis pole halvustavat suhtumist prillide kandjatesse. Rääkisime ka meeleelundite tervishoiust. Arutlesime selle üle, mida kellelegi kuulata meeldib. Lastele meeldib kuulata muinasjutte, muusikat, linnulaulu. Marie arvas, et talle meeldib SÕNA KUULATA. Kas pole hea mõte? Kuulasime erinevate elusolendite ja eluta olendite hääli. Kurtidel on teineteise mõistmisel abiks viipekeel. Kodus pidid lapsed proovima oma nime viipekeeles näidata. Homme saame klassis neid etteasteid näha. Võibolla minu viimasest kirjast jäi arusaamatuks, et neljapäevane teater toimub ikka meie Endla teatris. Etendus kestab umbes 1 tund ja 20 min. Läheme teatrisse üheskoos peale 3. tundi.

Kommentaare ei ole: